Jaro 2021

První vlna epidemie se přehnala Evropou i světem a my se s kamarády vrátili zpět do Tyrol, které jsou nám druhým domovem i místem naší obživy. Bylo to krásné léto a my toho spoustu nachodili, V závěru letních měsíců jsem to však již nemohl vydržet, a tak jsem si vzal dva dny volna a vydal se na svůj první minitrek Alpami - Po vysokohorských stezkách kolem Kaunertalu. S příchodem podzimu začala se však situace opět zhoršovat, počty nakažených prudce rostly, nemocnice se začaly plnit a vše nasvědčovalo tomu, že nás čeká mnohem větší průser, než jaký tady byl loni na jaře. Obzvláště situace v Zemích Koruny české zdála se už od toho podzimu zvláště nepěkná a já se rozhodl pro změnu zůstat na samotce v Tyrolsku. Dobře jsem udělal.

Zatímco Česko bojovalo s pandemií marně a neúspěšně, situace v Rakousku byla mnohem klidnější. I přesto se však po několika odkladech zdejší Lockdown protáhl až do jara a mi nezbylo, než se vydávat na toulky zdejšími horami. Během listopadu jsem toho nachodil, že jsem si připadal jako na treku a každého večera jsem ulehal stejně tak vyčerpaný, abych brzy ráno opět vstal a šel se zničit do kopců. Pak se však dostavil měsíc letargie a já nevěděl, kam se hnout. Nakonec jsem tedy začal podnikat výpravy stále dál. Na konci ledna jsem byl však s nápady v koncích a nepoznat jednu blíznivou horalku z mého rodného kraje, kdo ví jak by to se mnou dopadlo. Ve dvou jsme pak zdolali ještě spoustu úžasných vrcholů, ačkoli bylo sněhu mnohdy po kolena a kolem hušely valící se laviny. Vše krásné však jednou končí, my se pohádali a od té doby ještě dlouho neviděli.

Jak se však blížilo jaro, já už si plánoval, jak sbalím spacák, opustím tu zatuchlou noru v níž jsem se po celou zimu skrýval a vyrazím opět na nějaký ten dálkový pochod. No jo, přišel květen a s ním počasí chladnější než v předchozích měsících. Zima ne a ne skončit a padající sníh byl dá se říci na denním pořádku. I přesto jsem však v těch málo dnech pěkného počasí vyrazil na alespoň tři pochody a dá se říci, že jsem tak Tyrolsko prochodil křížem krážem.

VIA CLAUDIA AUGUSTA

8. - 11. 5. 2021

Od konce listopadu čekám v Tyrolsku, až skončí tahle pandemie a mám za sebou spoustu jednodenních zimních cest. S každým prosluněným dnem venku se ve mne však opět probouzí touha sbalit se, spát v lesích, koupat se v jezerech a potocích a po několik dní se toulat krajinou. Jenomže letošní zima je dlouhá a hřebeny hor stále zasypává sníh. Co dělat? Nakonec mi to nedá a vydám se aspoň na cestu historickými místy podél prastaré římské cesty napříč Tyrolskem od hranice Německé až po hranici Italskou.

14.- 16. 5 2021

Krátce po návratu z mého přechodu Tyrolska po historických stezkách jsem dostal další tip na úžasnou stezku mi zcela neznámými končinami a to na relalativně nově zbudovaný Iseltrail podél řeky Isel ve východním Tyrolsku. Shlédnul jsem tedy kudy prochází, dvě větší města na trase si přidal do své aplikace na počasí a počítal s tím, že si ji snad jednou někdy zajdu. Nenapadlo by mě však, že to bude hned další trasa a takto brzy. Zatímco předpověď na další dny nebyla totiž nikde kdo ví jak příznivá, právě v těchto místech mi Bergfex hlásil tři až čtyři dny slunečného počasí. Nakonec jsem se tedy celkem spontánně sbalil a navzdory nepříznivému počasí opustil jinak věčně slunečný Fiss.

Přes Telfskou soutězku do až do Innsbrucku, aneb nejúžasnější jarní trek

23. - 24. 5. 2021

Dalším z míst, která mi byla v té době doporučena, byla soutězka při městečku Telfs, a poněvadž mi v těch místech Bergfex hlásil pěkné počasí, rozhodl jsem se zamířit právě tam. Normálně by to byl snad výlet na jeden den, na tyto dny však vycházela neděle následovaná svátečním pondělím a mě bylo jasné, že první autobus nepojede a při cestování o dvě hodiny později jsem si nebyl jist, zda se zvládnu vrátit zpátky. Nakonec jsem si celkem narychlo naplánoval cestu po další z částí jakobské stezky z obce Mötz. Tohohle rozhodnutí pravdu nelituji.

30. 5. 2021

Tentýž člověk, co mne poslal do Telfské soutězky, mi dal ještě jeden úžasný tip na výlet a to Wolfsklamm nedaleko malé obce Stans. A ačkoli se jednalo jen o krátký jednodennní výlet, já si ho opět trošku prodloužil a udělal zajímavějším. No, musím říct, že jsem byl překvapen místy, která jsem míjel a na která narážel. Nejprve pochod po dřevěných mostcích úzkou soutězkou, kterou se valily jasně bílé vodopády, pak výstup ke klášteru a odtud návrat lesy a loukami, přičemž po sestupu do údolí jsem narážel na tolik církevních staveb, že jsem to za celý život během jediného dne snad naviděl. Nakonec jsem došel až do nedalekého města Schwaz, které mne doslova pohltilo svou středověkou atmosférou. Byl to můj poslední výlet do takto vzdálených míst před začátkem léta a musím říci, že se opravdu vydařil.